webForumDet fria alternativet

Registrera/aktivera Windows XP Home

Windows

4 svar · 525 visningar · startad av AndreasC

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg
Frågan#1

Finns det någon guide för hur man exakt går till väga för att aktivera Windows XP Home? Behöver snabbt svar, redan ikväll.

Jag undrar också hur man bär sig åt för att ladda ner samtliga tillgängliga uppdateringar, säkerhetsuppdateringar etc till Home så man kan installera dessa på en dator utan att behöva ladda ner dem från internet på just den datorn (modemuppkoppling). Den sidan jag känner till verkar inte fungera. Jag får upp långt ifrån alla uppdateringar som jag vet ska finnas där när jag söker.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Får du inte upp en påminnelse om att du måste aktivera Windows varje gång du startar om datorn då? Då är det ju bara att följa instruktionerna.

Windows Catalog: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=750993#post750993

Aktiveringen blir nog inga problem, jag läste om det igår kväll så jag är lite mer insatt i det nu. Dock vet jag inte riktigt hur aktiveringskoden fungerar. Om jag installerar om datorn, tömmer den först, med samma hårdvaruuppsättning, kommer jag automatiskt få ett nytt nummer då eller behålls det gamla? Måste jag ange nummret manuellt för att få samma nummer eller sker allt automatiskt?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Svar på din ena fråga: http://www.windowsupdate.com Sedan bör resten ske i princip automatiskt.

Vill dock inte ladda ner via Windows Update, vill inte att det ska ske automatiskt utan jag vill kunna ladda ner på datorn så jag kan ta med mig på CD-skiva till en annan dator och installera det på den utan att behöva gå online på den datorn.

Men det är redan fixat.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)