webForumDet fria alternativet

Två OS

3 svar · 244 visningar · startad av Rodan

RodanMedlem sedan juli 20021 523 inlägg

Hejsan

Det är så jag undrar om det är möjligt att installera 2 olika OS

På C har jag nu XP Home
Och jag vill installera Longhorn build 4053
Men vill inte förlora Xp home med alla drivrutiner och sånt..

Så nu undrar jag:
Kan jag installera Longhorn på D ? Om Ja, kommer allt försvinna från d? Om nej, Om jag vill ta bort Longhorn från D, Vad händer då ? Måste jag formatera om D, så att ALLT försvinner ? För det är just de jag inte vill, för jag har mitt fina film lager där.

Hoppas ni förstod mina frågor... :stud

/Rodan

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Ja, det är möjligt med två OS. Du kommer då vid uppstart få välja mellan dessa två operativsystem. En s.k Dual-boot.
Allt försvinner inte om du installerat ett nytt OS på din D-disk förutsatt att du inte formaterar den.
Men jag måste höja ett varningen finger för Longhorn. Hur ny relase du än har,så är det ändå fortfarande Alpha, alltså väldigt buggigt.

r. Lade till svar på ytterligare en fråga

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Och nej, du behöver inte formatera d-disken om du inte vill, däremot bör du editera boot.ini-filen i samband med att du tar bort labb-installationen.

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Jag tänkte väcka det här gamla inlägget till liv igen. Jag installerade just om ME och XP på min dator och nu vet jag inte hur jag ska göra för att kunna använda båda, så att säga. När jag startar om datorn hittar han bara ME. Förra gången som jag installerade detta, eller ja, det var en vän till mig och nu har han glömt hur man gör.

Så hur ska jag gå tillväga nu?

256 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
130 ms — hämta forumlista (db)
124 ms — hämta statistik (db)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)