Har en laptop med Windows 98. Vill nu ha XP på den... men min fråga är. Försvinner alla filer, program och mina personliga inställningar och saker på den då?
Installera XP
6 svar · 329 visningar · startad av Kitty
Ja,
Om du har din hårdisk pationerad dvs. En C enhet och en D enhet så kan du lägga över dina privata filer. Samt gamla mail om du använder någon epost klient till D. Och sedan installera XP på din C enhet.
Annars får du använda cd-brännare eller lägga över filerna via något nätverk och sedan installera XP.
Men du verkar lite osäker, så om det är första gången kanske du skall kika efter någon kompis eller liknande som kan lite och bjuda på en öl eller 2 för jobbet så lär du dig samtidigt :D.
Jo hade hoppats på att nån skulle hjälpa mig men men tar tjuren vid hornen och försöker.. Ej så mkt att spara på den ändå egentligen... seeega dator h-v!&%#)#¤&"
Är den seg med Windows 98 så blir det knappast bättre med XP. Snarare tvärt om.
Vart ganska hyffsad med XP, nu går det men man är ju ovan med XP förstås...
Du kunde ha valt att bara uppgradera windows 98 till XP oxå, då hade du inte behövt säkerhetskopiera några filer. eller åter installera några progam.
Jasså? Ja har ju den här datorn jag är på nu dvs. jobbdatorn och vill ej lägga in allt utan bara ha XP, stabilitet, funktioner och ha kvar alla mina filer och program...Har ju ME på denna så då förstår ni kanske varför jag vill byta..