Om jag inte minns helt fel så finns det en patch för detta problem. Osäker dock om det är en patch från Windows Update men det utgår jag från att du redan har installerat samtliga.
Jag tror att jag har Q-artikelnumret på jobbet så jag skall försöka komma ihåg att kolla det under dagen.
För det första, jag vet att frågan om skrivskydd har varit uppe förut här i Webforum. Har tittat på de aktuella trådarna men inte lyckats lösa mitt problem.
Det som saken handlar om är att vissa filer är skrivskyddad på datorn. Det rör sig om Excelfiler. En av dessa filer ligger i mappen "Delade dokument" och denna fil kan endast uppdateras (sparas) om man är inloggad på admin-kontot, inte på ett vanligt användarkonto. Trodde att meningen med att lägga filer i delade dokument var att alla (i detta fall jag och min flickvän) skulle kunna komma åt dom från våra respektive konton.
Fil nummer 2 är som sagt också den en Excelfil och som ligger under dokumenten för ett vanligt användarkonto (inte delade dokument alltså). "Ägaren" till detta konto bör väl då kunna uppdatera filen eller hur? Men det går inte eftersom den är skrivskyddad.
Tittar man på egenskaperna för dessa filer så står det där inget om att den är skrivskyddad.
Har försökt på en massa olika sätt att lösa problemet men har icke hittat något svar.
Kan väl också säga att det rörs som om XP Home Edition och filsystemet är NTFS.