manganMedlem sedan feb. 2003216 inlägg Hej!
Jag har skaffat mig en fin katalogstruktur mha ett egenskrivet program som krashade. Har fått en mapp som har en likadan mapp i sig och ännu fler neråt i 34 nivåer. Problemet är nu att det är något fel på den sista mappen så jag kan inte radera mapparna. Kör Win XP och har provat följande:
del i Cmd-prompten
deltree i Cmd-prompten
Wipe Info i Norton Utils
delete i Explorer
delete i Total Commander
Undrar om det är någon som har något mer tips på vad man kan göra förutom att formatera disken?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Har du testat felsäkert läge?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg För mig blir det också så ibland i windows XP att en mapp inte går att radera. Det går inte heller ändra den från skrivskyddad till icke skrivskyddad. Så då brukar jag låta mappen vara, efter några bootar sådär så brukar den gå ta bort :) Ganska lustigt, men det funkar.
manganMedlem sedan feb. 2003216 inlägg Ja, det händer ju titt som tätt men nu har jag typ botat om minst 10 gånger så man tycker det borde räcka...
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Maila Bill Gates och klaga :)
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg manganMedlem sedan feb. 2003216 inlägg bra tips... men det funkade inte... får följande när jag kör det:
E:\temp>rd /s /q nymapp
nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp\nymapp - The directory is not empty.
Har traskat ner i mapparna och försökt gå in i sista men det går inte. Drog slutsatsen att den är trasig...
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Kört chkdsk med fix-alternativet påslaget?
manganMedlem sedan feb. 2003216 inlägg jepp! nu har jag testat det med men CHKDSK hittar inga fel vad jag kan se. kör rd kommandot igen men får samma resultat
felsäkertläge kommando prompt.
manganMedlem sedan feb. 2003216 inlägg redan provat, jag har nu officiellt gett upp!
Du kan ju pröva att ta bort de översta nivåerna och sen pröva deltree /y.
Windows kanske ger upp efter några mappnivåer och bara räknar en viss mapp som inte tom.