tonyhMedlem sedan okt. 2002107 inlägg Hej,
Jag har en windows 2003 server som fungerar som filserver, har mappat upp denna i min win XP och Mac OS X.
När jag använder Utforskaren för att ta reda på ledigt utrymme. Enligt utforskaren så är "free space: 866MB" medan jag vet och dubbel kollat servern och egentligtn har >90 GB ledigt på servern.
Kan det vara satt några restriktioner på hur mycket plats en användare kan ha möjlighet att utnyttja?
Någon som har några som hällst förslag på vad detta kan bero på samt om hur detta skulle kunna lösas?!?
Tack på förhand!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad har du för filsystem på klienten?
ProtonMedlem sedan okt. 2000242 inlägg Jag råkade ut för samma? problem tidigare i våras. Kolla in här; http://www.webforum.nu/showthread.phps=&forumid=75&threadid=92756 , Där står bla hur jag gjorde för att få tillbaka utrymmet. Dock anser jag inte den tråden löst då jag fortfarande inte vet varför felet uppstod.
Hälsningar
Johnny
tonyhMedlem sedan okt. 2002107 inlägg Länk?!?
Tack Johnny,
Men länken du angav fungerade inte?!?
MVH / T
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg tonyhMedlem sedan okt. 2002107 inlägg Lyckades reda ut länken...
...det fattades ett "?" bl.a.
Men det troligtvis inte svaret på mitt problem då jag när jag sitter och arbetar vid själva servern kan se och utnyttja all diskutrymme på 97 GB.
Problemet verkar endast uppkomma när man loggar in på filservern för att lagra data då den lokala burken konsekvent visar att jag bara har ca 866 MB ledigt att utnyttja på filservern...
Använder NTFS...
tonyhMedlem sedan okt. 2002107 inlägg Fixat...
Det finns en "Quota" flik när man när man väljer en Hårddisks Egenskaper.
Där är defaultvärdet att användare skall ha ett begränsat utrymme på 1 GB. Jag ändrade till att filersvern bara skulle logga när användare överskred ett visst antal GB, men att de alltid har tillgång till all ledig diskutrymme...
Tack endå ni som tänkt till :)