webForumDet fria alternativet

DVD som inte finns

8 svar · 323 visningar · startad av crew

crewMedlem sedan juli 2003109 inlägg

Hej.

Det har dykt upp en DVD på min dator som enhet I, men jag har ingen DVD och ingen enhet I. Jag har försökt att avistalera den, men den dyker upp så fort jag startar om datorn, hur får jag bort den.

Tacksam för hjälp

Pierre

image3.jpg
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Du råkar inte ha Daemon Tools eller dylikt installerat? Varje mountad enhet i Daemon dyker upp som en DVD-läsare.
Tydlig och förklarande bild du bifogat också. ;)

SimonGMedlem sedan maj 2000444 inlägg

Den där bilden ser man inte så mycket av :/

Nä, jag har inte Daemon eller så istallerat, och ber om ursäkt för den tasckiga bilden, Jag har försökt göra den bättre men inte lyckats, kanske kan få ett tips på det också.

Pierre

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

För att få bilden bra så behöver du bara ta en skärmdump, men skala inte om den! Beskär den bara lite så att inte en massa blaj är med, sen sparar du den förslagsvis som gif eller png, det är bra format för skärmdumpar.

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Eller kan du hålla in Alt samtidigt som du trycker in Printscreen. Då får du bara med det aktiva fönstret.

Nu skall vi se om jag lyckats.

Pierre

SimonGMedlem sedan maj 2000444 inlägg

Mitt tips skulle med vara deamontools eller annat liknanade "mounta enhet från bin/iso fil" program. men inget sånt alltså?

Tackar. Jag hittade det, med er hjälp, det var ett videoprogram som hete Alcohol, som skapat en virtuell DVD.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)