Hej,
Jag undrar om det går att lösa så att en user kan komma åt en administrativ utdelning t.ex e$ utan att vara med i administratörsgruppen?
Hälsningar
Johnny
8 svar · 340 visningar · startad av Proton
Hej,
Jag undrar om det går att lösa så att en user kan komma åt en administrativ utdelning t.ex e$ utan att vara med i administratörsgruppen?
Hälsningar
Johnny
Ja, dela ut katalogen som e-enhet$ istället?
Rikard skrev:
Ja, dela ut katalogen som e-enhet$ istället?
Jo det skulle iofs funka men då måste jag göra det på alla shares och komma ihåg vad jag döpte dem till.
Finns det någon policy som styr vilka som har tillgång till administrativa shares?
/Johnny
Vad tror du om att beskriva vad det är du vill uppnå? Det är ju möjligt att det finns andra lösningar på ditt problem?
Det jag vill göra är att ha ett administrativt share likt e$ som jag kan ge rätt till andra att knyta upp sig mot utan att de ska vara administratörer. De ska alltså ha tillgång till hela diskar men inte kunna skapa nya användare, stänga av serven osv... Helst vill jag inte skapa nya shares då jag har många enheter och är en lat typ...
/Johnny
Administrativa shares skall INTE modifieras. Antingen så blir användarna administratörer, och det ska de heller INTE bli, eller så lägger man upp nya shares.
/M
nä det kanske inte ska modifieras....... Men går det?
Visst går det. Men gör det inte!
gaaah,,,, kom igen nu.. om det går hur gör man? Om jag sedan vill eller inte vill kan jag ju bestämma mig för senare. §e
/Johnny