webForumDet fria alternativet

Kan inte ansluta till internet

Windowsur Windows

2 svar · 338 visningar · startad av Renault

RenaultMedlem sedan nov. 2001101 inlägg

Jag har installerat ett modem i min dator och försökt att ansluta till internet. Det går inte så bra! Vid anslutningen kollar jag att att modemet fungerar genom att skriva in fel lösenord och då blir det ett felmeddelande: fel lösenord! När jag rättar till lösenordet slussas jag vidare, men sen är det stopp, det står nåt om att fjärranslutningen inte kunde erhålla en kompatibel uppsättning nätverksprotokoll!
Jag har fått förklaringen att det är TCP/IP-inställningarna eller nåt med kommunikationen som är knas? Tyvärr är jag inte så kunnig på detta!
Har försökt att gått igenom felsökningsguiden i Win 98 men hittar inget fel som stämmer överens.
Önskar hjälp om detta då när jag kontaktar supporten får man sitta lång tid, och om jag till slut får svar så blir det inget riktigt konkret!

Fråga 1: Mitt påstående om modemet, att det fungerar när lösenordskontrollen jag gör fungerar, är det riktigt?
Fråga 2: Vad är den vanligaste orsaken till att man får felmeddelandet som jag, att fjärranslutningen inte kunde erhålla en kompatibel uppsättning nätverksprotokoll?

JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg

Att du har kryssat i att den fel i vilka nätverksprotokoll den ska använda.
Har ingen dator med modem här men det finns inställningar du kan göra :)
Modemet fungerar alltså!

RenaultMedlem sedan nov. 2001101 inlägg

>>>> Att du har kryssat i att den fel i vilka nätverksprotokoll den ska använda >>>>

Vilka nätverksprotokoll ska användas, och var hittar jag detta?

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.363dfaf6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)