Fick ny dator på jobbet för ett tag sedan efter att ha kört NT4 så har jag nu Win2000. Jag ritar mycket i AutoCad och nu behöver jag döpa om ett antal filer, använde förrut Winfile som var bra då man kan ändra del av namn med wildcard. Nu finns det tydligen inte Winfile i 2000, vad gör jag då???
Är det kommandotolken som gäller??
Winfile ???
5 svar · 320 visningar · startad av JaktJanne
Varför inte bara "låna" Winfile.exe från en NT4, om du nu trivs med den? Den är ju bara drygt 200K.
Har du en NT4-skiva ska du ställa dig i d:\i386 (På skivan mao) med kommandotolken och skriva ungefär:
extract winfile.ex_ c:\winnt\winfile.exe
Har ingen NT4 eller skiva, får försöka att förklarara allt för oförstående datatekniker som anser att allt annat än Office är onödigt varför jag behöver en gammal NT4 skiva!?
får försöka att förklarara allt för oförstående datatekniker
Tja, om du känner att du vill vara lite "on the wild side" så handlar det bara om ett par minuter på Google. (Se bara till att du inte tar 9x-versionen, men det märker du isåf.)
Tja, om du känner att du vill vara lite "on the wild side" så handlar det bara om ett par minuter på Google. (Se bara till att du inte tar 9x-versionen, men det märker du isåf.)
;)