Nu har jag laddat in en blank version av Windows 2000 SP4.
Ljudet fungerar inte. Vad är det för drivrutinger till en Dell Percission 330?
16 svar · 480 visningar · startad av Eclipse
Nu har jag laddat in en blank version av Windows 2000 SP4.
Ljudet fungerar inte. Vad är det för drivrutinger till en Dell Percission 330?
Om du börjar med att titta på Dells sida så bör det finns specifikationer om vad som finns i respektive dator som de har. Där bör det framgå vad det sitter för ljudkort i den modellen.
Kollade men jag hittade inget om den datorn jag har, en Presicion 330.
Gå till den här sidan och skriv in din Service Tag.
Tack! Kände ej till den sidan.
Det finns 29 olika drivers att välja mellan. Den första verkar vara nån slags universal grej... men den är bara nerladdad 3 gånger! De flesta är inte nerladdade alls! Vilken ska jag välja!?
Min service tag är 8VVZ30J
[glömde...]
På manualen till högtalarna står det Harman Kardon HK 695. Jag har inte lyckats klura ut om det sitter något extra ljudkort i datorn och i så fall vilket det kan vara
Är det bara jag som ser dåligt eller har du inte skrivit vad det är för ett ljudkort du har?
/r Du kan kika i "Enhetshanteraren" för att se om det står nåt om ljudkortet där.:i
Här är bilden
Du har inte kvar "resource cd'n" som följde med datorn?
I min Dell, iof inte samma som din, så har jag Voyetra turtle beach ljudkort, det kanskde kan vara till ngn hjälp.
Jag har kvar allt om fanns i kartongen!
Boota upp med din ResourceCD och kör diagnostiken. :i
Där får du fram information om ditt ljudkort.
OK, tack! Det räckte med att dubbelklicka lite och installera de två ljudmjukvara som fanns för min dator.
Jag visste inte...!! Men nu vet jag!
Nu är det bara Netscape som inte fungerar och det kan man undra varför det itne gör. Programmet startar inte då man dubbelcklickar på ikonen.
Installera om Netscape.
Tack för tipset! Det har jag gjort ett antal gånger. Jag har även installerat om Windows, både blank och med sparade inställningar.
Jag vill gäna använda ett alternativ till Explorer då jag tycker webbläsaren loggar aldeles för mycket. Dessutom känns det som en säkerhetsmiss att köra Explorer.
En fråga:
Nu är det nåt som knackar med jämna mellanrum! Är det någon mjuikvara som kör o bakgrunden!?
Det är skitjobbigt! Kanske ICQ?? Tre knackningar är det.
Det var ICQ och man ändrar det under Maintain / Preferences.