När jag trycker "ctrl+alt+del" för att öppna aktivitetshanteraren kommer det upp en felmeddelande där det står "Aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören". Jag har inte inaktiverat nåt. Nån som vet hur man fixar det, eller återaktiverar den? Har XP Home. Dump
Det var ju fan. Den låg inte i system32 mappen och inte nån annanstans heller för den delen. Jag sökte igenom hela datorn efter gpedit. Kan det här vara nån virus historia tror ni? Formaterade om datorn bara för några dagar sen och fick inte upp nån brandvägg förrän igår. Kan det vara nåt skit som krypit in i datorn och tagit bort den kanske?
Jadå, jag sökte även i dolda filer och systemmappar. Vad det gäller Win Update så kommer det här felmeddelandet upp efter nån minuts uppdaterande. Också det väldigt frustrerande.
Låter som om du skulle behöva göra en ominstallation eller eventuellt en reparation av befintlig installation. Jag hade dock satsat på en ren installation.
Plocka ner servicepack och de viktiga patcharna och lägg på cd-skiva innan du installerar om ifall du har möjlighet. Dessa bör du installera _innan_ datorn har kontakt med Internet. Därefter kör du direkt samtliga resterande patchar som finns på Windows Update.