Hej!
Var inne i datorn en liten stund förre middan, allt normalt, gick ur, Start/Avsluta allt normalt.
Efter middan, sätter på datorn, får upp en blåskärm med följande info:
Ett allvarligt undantag 0E inträffade på 015F:BFF9DBA7. För att fortsätta....
ett enter senare byttes blåskärmen ut mot nästa felmeddelande. Nu en vit ruta med meddelandet på en svart bakgrund
kernel32
KERNEL32 orsakade ett allmänt skyddsfel i modul User.exe på adress 0001:000003d0
Stäng
Ett "stäng" senare får jag upp min "normala" skärm bortsett ifrån att startlisten inte finns. Försökte med Ctrl+Alt+Del, hände inget. Tryckte på IE, (jag trodde att datorn hängt sig helt och att inget skulle hända), men den började starta, sen var jag tillbaka vid blåskärmen med samma meddelande som förut.
Ett enter senare och det "svart-vita" meddelandet var tillbaka med den enda skillnaden att KERNEL32 bytts mot IE. Alltså
IE
IE orsakade ett allmänt skyddsfel i modul User.exe på adress 0001:000003d0
Stäng
Ett "stäng" senare får jag upp min "normala" skärm utan startlist och denna gång med hela högra tredjedelen helt svart. Den gången funkade Ctrl+Alt+Del och efter återstart är allt normalt igen....
Vad sjutton är det här? Vad innebär felet? Vad är KERNEL32? Verkar det allvarligt? Tacksam för hjälp.
Jag kör Windows 98 och har 128 MB RAM, 450 MHz, (IE v 5.50), ZoneAlarm v. 3.7.202.