webForumDet fria alternativet

SUS 1. grupp policy

2 svar · 193 visningar · startad av eddy1

eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg

satt och läste DMZ och där förklaras en del Software Update Service 1.0.. Och det verkar ju intressant, men jag funderar lite hur man ska konfigurera klienterna?

om man ska använda sig av grupp policy's. fungerar bara det om man loggar in mot en Windows domän då eller? som det är nu så kör vi ju novell men har en Win2k advanced server som vi kör exchange server på och där finns ju active directory.
kan man lägga till en grupp policy som konfigurerar klienterna som ansluter till exchange servern??

Nästa fråga:
Går det göra en installationsfil som lägger till flera nycklar med olika värden iu registret. Kommer inte ihåg vad det brukar vara för ändelse. men ska väll bara kunna höger klicka på filen och välja installera??

mattiasnordinMedlem sedan maj 20012 080 inlägg

Man måste inte ha en AD domän för att köra Microsoft SUS. Men det underlättar lite. Du kan via inloggningsskript ställa in det som behövs.

The client-side components are included as part of the operating system in Windows 2000 SP3 and later, Windows XP SP1 and later, and Windows Server 2003.

Jag har inte hunnit installera SUS ännu så jag har inte annat en teoretisk erfarenhet av det ännu...

Finns som vanligt mycket att läsa på internet. Tex
http://www.microsoft.com/windowsserversystem/sus/suscomponents.mspx

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg
137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)