BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg Jag tyckte datorn gick väldigt segt och valde då att starta om den.
Jag möttes av en blåskärm, strax innan inloggningsrutan skulle uppenbara sig.
Jag har läst Rikards guide men, nä ...
Så här stod det:
min dumma dator skrev:
0x0000001E (0xC0000005, 0x0000000, 0x0000010)
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Address EB6BBB85 base at EB6B8000, Datestamp 3e5ffecb - openhci.sys
Vad vill den mig och vad bör jag göra?
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Prova utan USB-enheter anslutna och se om det fungerar bättre då.
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg Det har bara hänt en gång så det är svårt för mig att säga om den eventuellt framtida lyckade uppstarten har med bortkopplade USB-enheter att göra eller inte. :)
Fast jag tror du är inne på rätt spår. Ibland får datorn för sig att jag inte har några USB-portar alls. En omstart brukar då rätta till det.
Jag har i dag tre USB-enheter. Skärm, modem och webbkamera.
Kameran används bara temporärt och kopplades in för några dagar sen. Kanske är det den som är boven i dramat?
mlundbomMedlem sedan jan. 2003573 inlägg Problemet har med openhci.sys att göra, vad den drivrutinen fyller för funktion har jag tyvärr inte den blekaste om - den finns inte på min maskin iaf. Försök ta reda på vad den hör ihop med.....
/M
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg När jag öppnar den filen får jag mest fram en massa fyrkanter och dylikt.
Snappade dock upp detta i slutet av filen:
Open Host Controller Interface USB Driver
Se där ja. Ska jag leta upp nya drivrutiner eller tror Ni det räcker att ominstallera?
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Lite snabba sökningar på google får mig att tro att du har windows 2000 drivare på win xp.
kan nån läsa på http://www.osr.com/ddk/buses/usbsystem_3rjb.htm och se om dom kommer till samma slutsats som mig!?
/red
kanske inte:) läste några rader längre ner sen..
det är iaf USB, precis som muskot säger :)
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg Konstigt i så fall, då jag mig veterligen kör Win 2k. ;)
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg haha ok :) jag som e trött :) nt 5.0 e win2k å nt 5.1 e winxp :)
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Ja, uppdatering av drivrutinerna för både USB-kontroller och samtliga anslutna USB-enheter rekommenderas. Förhoppningsvis löser det problemen.
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg Okej, jag tackar för informationen.
Detta åtgärdas förmodligen i morgon.
Jag återkommer om problemen sedan kvarstår.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Q323937
Win2k SP4?
Hjälper inte det bifogar du filen jag nämner i punkt 5 i guiden. En fil som ligger här: C:\Windows\Minidump. Ligger den inte där söker du efter .dmp-filer på hårddisken.
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg Faktum är att jag inte hittar någon sådan fil, daterad i går, någonstans på hårddisken. Jag hittade ett flertal i nämnda mapp, men inte från i går.
Jag har nu uppdaterat drivrutinerna och slängt webbkameran åt fanders. Problemen bör vara eliminerade med det.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Då kan den funktionen vara avstängd. Kontrollera och i förekommande fall slå på.
This Computer - Properties - Startup and Recovery - Settngs
"Write debugging information"
Se till att det står Small memory dump där. :)
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inlägg Det gör det faktiskt, fast på svenska.
Allt var förbockat där, trots det hittar jag ingen dump och inget i loggarna.
Dessutom startade inte datorn om automatiskt heller, vilken den enligt dessa inställningar skulle göra.
Skumt.