webForumDet fria alternativet

webbläsare krashar

5 svar · 256 visningar · startad av icaaq

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Jag har skapat en tråd i webbläsare om hur min mozilla krashar x( men efter att jag nu håller på att testa mina sidor i lite olika läsare så inser jag att det inte bara är mozilla som krashar utan även IE och Firebird.

Då undrar jag om det kan vara något i OS:et Windows XP Prof. ver. 2002 SP1

Var ska jag börja felsöka?

mv icaaq

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Re: webbläsare krashar

icaaq skrev:

Var ska jag börja felsöka?

Bland din HTML och jag gissar på att det är något plugin-relaterat fortfarande, som jag skrevi den andra tråden. JAVA kanske :q

Men det finns väl ingen java på webforum. Och kan jag avinstallera plugins?

mv icaaq

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Min fråga ovan kom sig av att "jag nu håller på att testa mina sidor i lite olika läsare" och då borde du veta om det är något skumt i din egen kod.
Men kör en diskkontroll (fullständig) och se om det är filsystemet som fått sig en smäll.
Och ja det går att avinstallera plug-in. Via den gamla vanliga avinstallationsvägen kontrollpanelen--> lägg till/ ta bort program.

Men kör en diskkontroll (fullständig) och se om det är filsystemet som fått sig en smäll.

Hur gör jag det?

mv icaaq

jag gjorde en chkdsk och så defragmenterade jag hela skiten. utan några resultat. Då kollade jag in systeminformationen/windows-felrapportering. Där stog det att nått om gklayout.dll, jag sökte på det och hittade en länk där det stog att man skulle uppdatera drivrutinerna till grafikkortet.

Nu är dem uppdaterade och ingen läsare har krashat än :OO

mv icaaq

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)