webForumDet fria alternativet

Alla filer verkar skadade

Windows

1 svar · 254 visningar · startad av arro08

Medlem sedan dec. 200322 inlägg
Frågan#1

Försöker installera Windows 2000 på en dator som tidigare haft Win Me. Tidigare (under Me) har det varit problem med det mesta. Har formaterat C:partitionen och kört in Win 2k, nu börjar det underliga. Vad jag än försöker installera så avbryts installationen på något sätt. Några exempel:
1. Körde Windows Update och skulle installera IE 6. Allt verkar gå ok, startar om datorn, får felmeddelandet att Internet Explorer 6 inte kunde extraheras från en .cab-fil. Försöker köra WU igen, då föreslår den att jag ska installera IE6 igen...
2. Försöker installera SP4 via WU, funkar inte, se felmeddelande ovan. Laddar ner Network Install, får felmeddelande att filen är skadad...
3. Försöker installera Norton AntiVirus 2003 (som jag lyckades installera från samma cd på en annan dator), felmeddelande att filen är skadad...
4. Försöker med några andra program, samma sak där, skadade filer...
5. Börjar om från början, tar bort c-partitionen och formaterar om (från Windows 2000 installationsprogram), försöker installera Win 2k på nytt. Nu får jag felmeddelande att en fil (ms.sys) inte kan hittas (obs att installationen av Win 2k funkade utmärkt bara någta timmar tidigare på samma dator...), trycker "Försök igen" inget händer, trycker "Ignorera", installationen fortsätter med stoppar snart igen, kan inte hitta fil parallell.nånting.

Här avbryter jag och postar detta inlägg eftersom jag är desperat. Förslag?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Testa:

chkdsk c: /R

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)