GullteoMedlem sedan aug. 200331 inlägg Hejsan!
Jag har stora planer på att formatera datorn, eftersom den totalsegar och allt.
Men en sak som jag vill undvika är att göra om alla inställningar som man har hunnit med att göra under ett halvår. Jag har hört att det ska gå att spara alla windowsinställningar och sedan bränna dom. För att i sin tur kunna fixa tillbaka alla inställningar efter formateringen.
Någon som vet var man hittar ett sådant program? Eller om någon har några andra förslag som lösning.
Ps. Jag har sökt i forumet, men hittar ingenting.
Tack på förhand!
//
Teo
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om det är WinXP du pratar om så hittar du det i Systemverktyg i startmenyn.
GullteoMedlem sedan aug. 200331 inlägg Är det systemåterställaren du menar?
Men då lagras väl en fil på datorn, med info om hu alla inställningar var? Och så kan jag bränna ut den på en skiva för att sedan lägga in den i datorn och köra en systemåterställning. Eller var det inte så du menade?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Nej, jag pratar om "Files and settings transfer wizard"
GullteoMedlem sedan aug. 200331 inlägg Men hur sparas det? Sparas det i en fil? Jag har tyvärr ingen dator att föra över inställningarna till. Funkar det i alla fall? Om det sparas på en fil, kan jag ju bränna ut den på en skiva..
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om jag inte minns fel så får man olika val i den guiden om man vill spara till samma dator som man gör det i (dvs till en fil) eller till en annan via nätverk. Testa så får du se hur det blir.