webForumDet fria alternativet

Varningsmeddelande via speaker.

Windows

2 svar · 226 visningar · startad av skalet

Medlem sedan nov. 200328 inlägg
Frågan#1

Hej, jag har en fråga om ett tidigare problem jag hade vid avinstallation av ett nätverkskort i WindowsXP.

Satt och försökte dra igång ett nätverk via en hub i helgen som var, uppkopplat mot Bredbandsbolaget 10Mbit Fastighetsnät. Fick göra ett samtal till deras support med på grund av att den ena datorn inte mottog ett ip av deras dhcp-server. Blev då rekommenderad av avinstallera nätverkskortet, starta om datorn och därefter på nytt installera kortet för att se om det avhjälpte problemet.

Men när jag då skulle starta om datorn så slog jag av den riktigt och drog igång igen, vad som det då fick för effekt var att pc-speakern pep så in i helvete och sedan vägrade WindowsXP starta på nytt igen. Min fundering är då, varför detta problem?

Löste det visserligen med att installera om hela systemet där XP var installerat, men om jag vet vad den vill när det blir så, då kanske man slipper göra en sån ominstallation igen om problemet uppstår.

Tacksam för svar.
skalet

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Tja, det är inte så lätt att svara på.
Hur avinstallerade du nätverkskortet?
Testade du att starta i felsäkert läge?
Vilket nätverkkort hade du?
Tillverkarens hemsida kan ha information om problemet...
Använd google om du mot förmodan inte redan gjort det.

Medlem sedan nov. 200328 inlägg

Tog bort enheten via Enhetshanteraren helt enkelt, smidigt och rätt väg att gå om jag har rätt i det. Ptja, kom aldrig så långt att jag fick starta datorn i felsäkert läge på grund av att den skickade det där satans pipet via speakern. Har dock ingen aning om vilket nätverkskort, och problem som detta går nog inte att hitta på google. Heh.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.868a69e5
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)