webForumDet fria alternativet

Formatera -> XP - > lösenord?

Windowsur Windows

6 svar · 331 visningar · startad av nyo267n

nyo267nMedlem sedan jan. 200413 inlägg

Nu fick ja gett blasterfel och dll-filerna har visst tagit stryk. När jag startar datorn är upplösningen skitdålig, om jag inte startar i felsäkert läge. Upplösningen går dessutom inte att ändra på.

Har kommit fram till att det är dags att formatera om men det går ju inte från Windows, då disken används (enhet C). När jag startar från CD-skivan frågar den om jag vill installera om eller försöka att återställa systemet. När jag försöker att återställa systemet ber den om lösenord och trots att jag valt ett startlösenord och ett admin-lösenord i windows (vilket jag gjorde efter att ha startat i felsäkert läge) skiter det sig. Vad är felet och hur ska jag göra? Snälla! Panik!

sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg

Du ska inte trycka R på första skärmen, du ska alltså inte gå till återställningskonsolen eller vad det heter. Tryck enter istället, för att påbörja en installation, så kommer installationsprogrammet fråga om du vill reparera. Annars kan du alltid formatera från installationsprogrammet också.

Hur formaterar jag från installationsprogrammet?

M.CheraghiMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

nyo267n skrev:

Hur formaterar jag från installationsprogrammet?

Du fortsätter med clean install tills du kommer där du skall välja Enhet at instalera på! du väljer t.ex hårddisk ett! då kommer frågan om du vill Formatera Datorn med NTFS, FAT, snabb eller vanlig formatering! eller om du vill behålla befintligt filsystem!

välj då formaera och sen ere ba tuta och köra

MVH

Så jag gör som ni båda säger och så ber den en att formatera? Är det när man väljer att reparera xp eller installera ett nytt vid sidan om?

ps. hur funkar det förresten när man tar bort partitioner? Detta gjorde nämligen jag. ds.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du tar bort partition/partitioner så kommer installationsprogrammet att skapa en ny så det gör inget såvida du inte skall ha fler än en partition. Se bara till så att du väljer NTFS som filsystem när du formaterar.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)