Har en burk som stod i garaget som skall fungera som speldator te kidsen. Men då vi startar upp den så står det till slut att den vill ha en system boot disk. Alltså en diskett, Det har jag ingen.
Har däremot en skiva med Windows 2000 som jag "ramlade över igår".. hur gör jag för att radera hela burken och få in Windows 2000 på den?
Har oxå en annan dator lite mer avancerad utan operativsystem alls på. Hur får jag in samma program på den? Ingen av dom vill köra igång skivan som sitter i cd,en...... hmm
Fick tipset att kolla i BIOS, hur gör jag det? trycker man delete så kommer man ju in i Setup, på den ena datorn vill den ha ett lösenord. det har jag inget... på den andra utan operativsystem kommer jag in men vad skall jag ändra där?
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Re: Gammal dator som vill ha System disk
Swedemister skrev:
.. på den andra utan operativsystem kommer jag in men vad skall jag ändra där?
Bootsekvensen; först cd-läsare(D:) sedan diskette (A:) sedan system disk (C:)
eller så skaffar man en diskett går in på ****
Så finns där en massa olika boot disketter.
Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Peeer alternativt forumledare@webforum.nu.
Peeer
Moderator, webForum
Fick tipsen att ta ur batterierna, visst är dom väldigt små och svart typ fyrkanter med massor med stift på *ler* Hittar inget annat. Detta gäller datorn med lösenordsskydd.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg BIOS- batteriet är inte litet å svart med massor av ben på. ;)
Ang. lösenord i BIOS, du skall kunna bygla bort det, tillverkaren har info om hur.
Oj kära nån, tillverkaren.... hmm vet jag ej. Står inget på den. Nåja, fick reda på att det var BIOSEN.... så skall nosa reda på batteriet nu......återkommer säkert.
Nu har datorn iaf hamnat på "datasjukhuset" så får vi se vad dom hittar där, förresten.. dom hittade inget batteri heller *ler*