Kompisen har en PIII 700 eller upp till 900 mhz samt 128 mb i ram minne skall han köra win98 eller xp ??
Den har haft 98 i fem år nu utan ominstallation och mycket skitprograms installerande och jag trodde att det var en pentium 100 mhz först om inte slöare så den är rejält slö just nu,'
Men xp borde ju fungera fint på den. ?? Tänkte väl se till att installera allt som skall installeras när jag är där och ta bort dom flesta autostart programmen.,
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg XP rekommenderar jag, det funkar fint på vår gamla dator hemma. Skaffa gärna lite mer minne också, så går det ännu bättre.
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Jag har kört XP på en P Celeron 333Mhz med 64 mb ram.
Josef skrev:
Jag har kört XP på en P Celeron 333Mhz med 64 mb ram.
Hehe ja går går gör det säkert. Men det skall vara stabilt ett tag också :).. Men det blir nog XP tänkte bara kika om någon var starkt emot det och varför.
Josef skrev:
Nickemannen skrev:
Josef skrev:
Jag har kört XP på en P Celeron 333Mhz med 64 mb ram.
Hehe ja går går gör det säkert. Men det skall vara stabilt ett tag också :).. Men det blir nog XP tänkte bara kika om någon var starkt emot det och varför.
Det var stabilt. ;)
Jag verifierar det Josef säger! kör XP på en dell 333Mhz och 2ggr 32MB SDRAM, och den har hållt sig stabil i över 2år, medans min krashar stup i kvarten :P min går visserligen mkt snababre :P men iaf =) det fungerar
tillmarMedlem sedan sep. 2002928 inlägg Xp rekommenderar jag, och det ska funka fint på den datorn.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Dumpa in så mycket minne kompisen har råd med (512 är inte fel) och kör XP :e