När jag har startat upp datorn och kommit in i Windows (XP) så dröjer det ytterliggare cirka en minut innan viss mjukvara startar upp. All microsoft-relaterad mjukvara däribland MSN, IE, Outlook Express väntar med att starta upp tills plötsligt, likt ketchupeffekten, allting kommer igång. Det är dock inte bara microsoft-mjukvara som beteer sej så, kazaa fungerar inte heller helt kurrant direkt efter uppstart. Detta har börjat på senare tid men jag kan inte komma ihåg om jag gjort någon stor förändring i systemet sen detta började.
Trögstartad mjukvara
6 svar · 285 visningar · startad av Gein
Du har inte telia och använder deras program för automatisk inloggning till Internet?
Jag har telia men använder inte något program för att logga in.
Finns det något program som är trögstartat som inte är nätverksrelaterat?
Inte vad jag kan komma på, nej (har iofs inte testat direkt många program).
Däremot finns det program som inte är trögstartade men som är nätverksrelaterade, typ Opera.
Inte mycket att komma med men, jag kan uppleva liknande time-out-problem om jag på något sätt tar bort/ändrar/slår av en nätverksresurs typ utdelad drive, skrivare eller annat.
Alla program som på något sätt tidigare använt denna resurs får då en initial "frysning" (time-out). Det är inget sådant du kan komma på att du gjort?
Jag har pillat med delade mappar mellan denna dator och min bärbara för att kunna synca en portfölj jag använder. Något annat kan jag inte komma på. Detta kan mycke väl varit i samband med att problemen började.