webForumDet fria alternativet

Hur stor?

6 svar · 322 visningar · startad av Poffe

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Hej

Har sökt men inte hittat nått bra svar... Hur stor ska en partition med XP vara? Jag har alltså tänkt att ha OS:et på en och allt annat på en annan partition så man kan formatera OS:et om nått går snett. Men hur stor ska patritionen till XP Pro vara?

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Jag har hört flera olika. från 9gb till 15gb..
Hur mycket man ska ha vet jag inte men nu tror jag att jag har runt 9...

Okej, tackar! Kör på nått sånt också då :)

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Beror ju på om du installerar alla spel och program på den disken.

SugarDaddyMedlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Mina ben är lika långa, särskilt det vänstra...
Hur stor disk har du till att börja med? Även om du installerar OS på en part och "försöker vara smart" och installera program på en annan så kommer du snabbt att upptäcka att det inte funkar så bra vid en ominstallation...
Ge OS och program ~20 GB om du kan, då har du inga problem att köra "vanliga" program plus att du kan installera spel & dylikt lite hur du vill innan du slår i taket. De flesta spel avinstallerar man ju ändå efter att ha spelat igenom dem så.. :)
Men en diskfragmentering då o då är ju att rekommendera.

flat-ericMedlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Har just ominstallerat ett par gånger och då la jag XP på en skild partition som blev 5GB. Det märkte jag är nästan lite för lite, då det bara finns 1,1GB ledigt nu fast inga program är installerade på den partitionen.

Så 8-10GB är nog att rekommendera. :)

okej, jag har en 80GB disk.. och kommer nog att köra som så att jag tar 20 till os och program (som SugarDaddy skrev) och sen resten till filer

141 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)