PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Hej
Har haft strul med installationen av XP på min nya dator skivan gick inte att boota, fick tillslut tag på en engelsk version Windows 2000 Pro som det gick att boota ifrån. Så jag installerade det och allt funkar bra.
Nu har jag även satt i min XP skiva och installerat det. Problemet var att jag trodde att 2k skulle försvinna men eftersom det var olika språk på dem (XP:t är svenskt) så gick det inte att uppgradera och de installerades båda två på samma disk (samma partition också, har bara en...)
Så nu har jag både XP och 2k installerat och det funkar förvisso men jag vill ta bort 2k helt och endast köra XP. Frågan är bara hur jag gör det utan att behöva formatera och på så sätt ta bort XP också, eftersom det inte går att installera om man inte har ett annat OS på disken redan.
Hoppas att någon kan hjälpa mig!!
Tack på förhand!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Helt borttaget kan du inte få det eftersom det ligger en massa filer, mappar och registernycklar som det skulle ta veckor att hitta.
Jag skulle nog snarare rekommendera dig att gå till affären där du köpte din XP-skiva (eller om den följde med datorn) och säga åt dem att skaffa fram en fungerande skiva.
För det är inte så att det finns fler skivor som följde med så att du först måste boota med en annan skiva som i sin tur ber dig sätta i XP-skivan?
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg okej.. har inte direkt fått den från en affär om vi säger så ;)
men det går alltså inte att bara välja typ "Avinstallera Windows 2000"?
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Hmm.
Brända skivor skall du inte räkna med att de funkar.
Enligt reglerna här på wF skall du inte räkna med ett svar heller ifall ifall skivorna inte är lagliga.
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Vem har sagt att den är bränd? Jag har inte fått den från en affär bara men en gång i tiden kommer den därifrån.
Men jag fixar en ny skiva ändå, blir nog enklast hursomhelst om nått skulle gå snett i framtiden.
Tack ändå.
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg
okej.. har inte direkt fått den från en affär om vi säger så
Fick bara det intrycket.
Annars får jag be om ursäkt.
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg Det är lungt :)
God jul och gott nytt år på dig och alla andra!!