Finns det någon möjlighet att slippa ikonerna med text efter sig när man har aktiva fönster i gång?
I sådana fall hur gör man, och funkar det i win 2000 pro?
9 svar · 361 visningar · startad av Fredde Mannen
Finns det någon möjlighet att slippa ikonerna med text efter sig när man har aktiva fönster i gång?
I sådana fall hur gör man, och funkar det i win 2000 pro?
Verkar som att den möjligheten inte finns.. ja ha.. får väl ge upp då om inte någon klurifax vet svaret.. :e
Kan Actual Windows Minimizer vara något för dig? Jag har inte testat det själv men enligt specifikationen så skall du kunna dra ner alla program till systray.
Edit 1: AllToTray klarar även det av att minimera allt till systray.
Edit 2: www.download.com är en ganska bra sajt emellanåt. ;)
Annars kan du söka på TrayIT här på wF så hittar du länkar till det programmet på flera ställen.
Inte riktigt vad jag tänkte på... jag vill inte att de ska poppa ner i Trayen, utan jag vill att det ska vara på samma ställer som vanligt bara att de ska vara av storleken på Ikonen som till vänster på varje knapp i listen...
Skapa ett registervärde i
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics]
som heter MinWidth och med värdet -270 eller hur stora du nu vill ha dem. Du får prova dig fram tills du blir nöjd med storleken.
SirPeter skrev:
Skapa ett registervärde i
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics]som heter MinWidth och med värdet -270 eller hur stora du nu vill ha dem. Du får prova dig fram tills du blir nöjd med storleken.
Har inte märkt någon skillnade med -270 eller -32 eller något annat... för den delen har jag inte testat positiva värden.. men vet inte om det är så det ska vara:
Vill i alla fall ha det så här:

Har du startat om efter att du har skapat värdet då?
Det funkar fint när jag testar. Med -270 får jag knappen, en bokstav och två punkter.
SirPeter skrev:
Har du startat om efter att du har skapat värdet då?
Det funkar fint när jag testar. Med -270 får jag knappen, en bokstav och två punkter.
Inte jag... och jupp jag har startat om efter varje gång! Kanske inte funkar i win 2000 pro, eller heter MinWidth något annat...