webForumDet fria alternativet

Inkonsekvenskontroll - Trunkering - vad hände??

Windows

1 svar · 323 visningar · startad av JonasG

Medlem sedan mars 2001148 inlägg
Frågan#1

Hej hej!

Så här ligger det till:

Har en bärbar dator, ASUS typ 933 MHz, 128 minne, 40 GB hårddisk. Därtill en extern hårddisk, Maxtor 200 GB, Firewire.

Har Sony digital videokamera och spelat in rätt mycket och plockat in det på den externa disken och redigerat i Adobe Premiere.

Men när jag startade en gång, såg alla mappar bara helt konstigta ut på den externa disken. Massa fyrkanter och grejer. Startade om allting och då ville XP köra inkonsekvenskontroll på disken. Det fick den och det resulterade i en massa som bara scrollade förbi på skärmen. På slutet stod det något om trunkering vad nu det innebär...

Nu syns inga mappar på disken längre mer än Adobe, men den e tom (till synes i alla fall).

Men i egenskaper står det ändå att disken är fylld till hälften. Precis som den var innan.

Vad har hänt? Kan jag få tillbaka 20 timmars videoredigering??
Kan kanske blivit problem för att både datorns och externa disken var FAT32 istället för NTFS... Fråga inte varför men det var så det var från början så jag har bara kört på...

Några tips, erfarenheter, uppmuntran??

Ha de gott...

Medlem sedan mars 2001148 inlägg

Hupp hupp!

Sket i att försöka fixa.

Formaterade om både datorns disk och externa disken (NTFS...) och började om.
Så de blir lite videoredigeringsarbete man får börja med när man har lust igen...

Yeah yeah....

302 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
139 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
160 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)