Har en .img fil jag inte lyckas ta bort, står att den används av ett annat program, har stängt ner alla program den kan tänkas användas, men det funkar inte.
Någon som har en ide hur man kan få bort den?
Är på 4.5 gb så den är lite jobbig att ha kvar.
Ta bort .img fil
13 svar · 590 visningar · startad av cgi
win, win och win. Har själv stött på det, prova med att starta om datorn. Det brukar hjälpa för mig iaf. :)
Har startat om datorn åtskilliga gånger, installerat program om det inte går att ta bort filer m.m. men inget tycks funka. :(
Testa att ta bort filen från en Kommandotolk.
hmm, det är väl "del" man använder för att ta bort filer? och går det att ha med mellanslag.
För det funkar inte med "del pirates of the.img"
Har inte det med "förhandsgranskning" att göra :q
En "fullösning" kan vara att slänga flera filer samtidigt, skapa en ny *.txt fil i samma mapp,markera båda och släng.
Har inte testat och vet inte om det fungerar.
cgi skrev:
hmm, det är väl "del" man använder för att ta bort filer? och går det att ha med mellanslag.
För det funkar inte med "del pirates of the.img"
eller köra en "del *.img" om du inte har några andra .img filer där.
Ofast räcker det med att skriva
del pirates<tabb> så fylls
del "pirates of the.img" i automagiskt :)
frankof, har redan testat detta och det funkar inte.
SimonG, testade detta och får upp att det går inte att komma åt filen för den används av ett annat program.
Har du testat att starta om datorn och _direkt_ försöka ta bort filen via kommandoprompten (inte öppna utforskaren mao). Annars kan du ju prova att radera med kommandoprompten i felsäkert läge.
Du har inte laddat in den i deamondtools?
Peeer, ja det har jag.
Nicrosoft, jo jag har tidigare laddat den i deamondtools, men har slagit av det.
SugarDaddy, gick in på din länk och testade lite olika alternativ, och hittade på ett program som lyckades få bort filen, delliter.exe. :)
Tack för all hjälp.