Jag har problem med en komponent till ASP som jag vet finns registrerad på flera ställen, dock inte exakt var. Jag vill nu ta bort alla dessa "registreringar" och börja om från början och undrar därför om man kan få en lista över registrerade dll:er någonstans i Windows. Någonstans i registret kanske?
Lista registrerade dll:er
3 svar · 282 visningar · startad av Skarre
De finns på flera ställen bla under HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\, fast där ska du inte pilla manuellt. Kör:
..\system32\regsvr32 /u <sökväg>\dindll.dll
istället. Eller ännu bättre: av(om)installera hela "paketet" som COM-dll:en ingår i.
För att köra regsvr32 /u måste jag veta på vilka ställen dll:en registrerats, och det gör jag inte. Komponenten (ASPMail) ingår dessutom inte i ett paket som kan installeras och tas bort på normalt vis.
För att köra regsvr32 /u måste jag veta på vilka ställen dll:en registrerats
Nej, du behöver bara veta vad Dll:en heter (system32\smtpsvg.dll) den vet själv i vilka nycklar den finns. Fast sen är det inte säkert att en om-/avregistrering löser några problem. Att det finns flera nycklar som refererar till samma komponent är egentligen inget fel - om du tror att det finns nåt fel i registret så är det kanske snarare regclean.exe du ska köra?