webForumDet fria alternativet

Seeegt

5 svar · 309 visningar · startad av Nexus86

Nexus86Medlem sedan okt. 20022 683 inlägg

Vad kan det vara för fel om datorn går otroligt segt? Min hårddisk tuggar lite då och då och ibland när jag tittar i Aktivitetshanteraren tar explorer.exe ~60-70 MB i minne och lika många % i CPU-kraft (d.v.s ~60-70%).

Jag har Norton Antivirus så förmodligen (kanske ska vara förhoppningsvis ;)) är det inget virus och jag har Ad-Aware. Båda dessa är dessutom nyuppdaterade. Så vad skulle problemet kunna vara?

KlösMedlem sedan dec. 19991 633 inlägg

Har du någon såndär MS Office installerad och dess autosökfunktion, eller vad den kallas, påslagen? Kollas lättast genom att se vad som finns under start--> program--> autostart :)

Nexus86Medlem sedan okt. 20022 683 inlägg

Nej. Jag har inte MS Office installerat. :l

ccg98001Medlem sedan nov. 20039 inlägg

Re: Seeegt

Jag har samma problem som dig... fast min CPU-användning ligger konstant på 99%. Ingen som har något tips??

//rille

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Ingen som har något tips??

Kolla igenom vilka processer som är igång och posta dem här, så kansk någon ser direkt vad det kan vara. Nämn gärna alla 3:e parts program som är installerat.

ccg98001Medlem sedan nov. 20039 inlägg

PeW skrev:

Ingen som har något tips??

Kolla igenom vilka processer som är igång och posta dem här, så kansk någon ser direkt vad det kan vara. Nämn gärna alla 3:e parts program som är installerat.

Det är processen System som tar 99% (blanda inte ihop med systemets vänteprocess).

När datorn är uppstartad så är System = 99%. Jag har inga virus och jag har kört adaware.

3:a parts program har jag ganska många, men det är typ ingen som startas vid uppstart av datorn.

//Christian

Genererad på 371 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb