cRAiLMedlem sedan okt. 200322 inlägg
Hade tänkt att göra en ME-installation på en dator med endast modemuppkoppling.
För att slippa sitta där i flera timmar med nödvändiga windows update-nerladdningar på seg 56k-lina tänkte jag ut två alternativ.
Det första går ut på att få tag på en site där man kan via mitt bredbans ladda ner Updatefiler för att sedan bränna ut dessa på en cd och ha med till "modem-datorn".
Någon somkänner till nån sådan site?
Det andra är att ta en överbliven maskin här hemma och installera ME och alla uppdateringar och sen köra en ghost på den. Bränna ghostfilen och ta med den cd'n till "modem-datorn"
Fungerar det att göra så?
Datorerna kommer ju att ha olika hårdvara installerat t.ex. moderkort, cpu, grafikkort m.m.
Tacksam för snabba svar. :)
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Du kan ladda ner de filer som behövs på Windows Update.
Metod två då?
Kan det funka att göra så?
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg
Det är väl inte att rekommendera att göra på det sättet eftersom du kommer att få en massa felmeddelanden och troligtvis även en hel del problem med installerade saker som inte hittas eller "blir över".
ok. men eftersom det e modem på den datorn så hade jag ju föredragit då att göra en egen "update-cd" här hemma där jag har bredband...
Har du url till en sida där jag hittar dessa filer lösa till ME?
Sitter med XP på denna burken nu så Win Update går ju automatiskt in på site för Win XP Update...
LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg
Jo metod två fungerar men datorn kommer att "Finna ny hårdvara" och vill starta om ett antal gånger så om det är ofta du tänker göra detta är det ingen bra ide.
Fundera på att "synka" maskinerna OS och/ hårdvara!