webForumDet fria alternativet

Windows XP loggar ut automatiskt!

14 svar · 1 736 visningar · startad av SimOnline

SimOnlineMedlem sedan juli 20031 132 inlägg

Det här måste vara det konstigaste jag någonsin råkat ut för...
Så fort jag startar datorn och klickar på logga in på min användare (det finns bara en) så står det "personliga inställningar läses in" men så fort det är färdigt så ser man samma fönster där det istället står "Du loggas ut". Enda sättet att logga in är att starta i felsäkert läge och logga in som administratör. Det som gör saken ännu konstigare är att vi även har prövat att köra en ghost-fil, men det funkar ändå inte... är det något fel på hårddisken eller?

Tacksam för svar

LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Det låter som viruset som cirkulerade på nätet för några månader sedan. Den gjorde väl så att Windows stängde av sig automatiskt hela tiden?

Nej, det tror jag inte, du syftar väl på Blaster, men med det viruset kunde man ju logga in och så kom det ett felmeddelande om att datorn skulle stängas av. Men nu hinner jag inte ens se skrivbordet innan datorn automatiskt loggar ut igen.

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Det är inte så att du kör en 120 dagars test licens, använt något hack eller en ogiltig installations nyckel?

Hände det direkt efter du installerade SP1 ?

Det är iaf. inte en testlicens, huruvida det är en laglig installationsnyckel eller ej vill jag inte spekulera i då det inte gäller min dator, men skivan är iaf. original. Har ej installerat överhuvudtaget, vet inte riktigt när det hände, det är som sagt inte min dator. Vad skulle kunna hända om man gör använder ett hack ex.? Går det att göra något åt, ifall det är det som det beror på?

Fast ägarna till datorn kan väl iofs fått ner SP1 via windows update, eller?

ImpactMedlem sedan sep. 20041 551 inlägg

Nu har samma sak hänt mig. Har ingen någon lösning som man skulle kunna använda sig av. OS är XP Pro och det är ingen test version eller crack eftersom det på ovansidan sitter en lapp med Serial number och det också står Microsoft Windows XP Professional.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det enda tillfälle jag har varit med om det där är när rättigheterna för systemfilerna har ändrats.

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Ingen som har en lösning på problemet? Har en polare som har fått samma... :)

Återställ rättigheterna för systemfilerna?

Rikard skrev:

Återställ rättigheterna för systemfilerna?

När man inte kan logga in?

Om jag förstod ursprungsinläggaren rätt så kom han in i felsäkert läge? :)

Rikard skrev:

Om jag förstod ursprungsinläggaren rätt så kom han in i felsäkert läge? :)

Ja, jag såg att han lyckades med det nu.

Men när min kompis loggar in som administratör i felsäkert läge så beter den sig likadant. Jag rekommenderade en reparation av WinXP. Enda lösningen?

Logga in i kommandotolkläge?

Rikard skrev:

Logga in i kommandotolkläge?

"Hur?" :r

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Tryck F6 under boot
Välj Felsäkert läga Kommandotolk

Kanske inte fins me som standard
Om inte
Boota datorn på din XP skiva vid första valet Välj reparera (Inte F2 för automatisk)

263 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
132 ms — hämta forumlista (db)
127 ms — hämta statistik (db)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)