hejsan,
bläddrade lite runt på hårddisken och såg fliken "Dela ut" och såg att hela C: är utdelad. Jag visste inte att den var utdelad som Default. Så jag tänkte ta och sluta dela ut den, men nej den är utdelad när jag har startat om datorn igen.
Denna varning kommer upp
Vad mer måste jag stänga av för att sluta dela ut C:?
Nått som jag måste stänga av i services.msc kanske? Och vilka tjänster skulle inte fungera om jag slutar att dela ut C:
Hoppas att ni vet mer än vad jag gör :)
Det är en administrativ utdelning, dvs för att få acc. till den måste de som försöker logga in på den använda adminkontot.
IMPORTANT: The default IPC$ administrative share is required by the Server service and cannot be deleted. Microsoft recommends that you not delete administrative shares that were created by Windows for root partitions and volumes (such as C$) and the system root folder (ADMIN$). This can cause problems for administrators and programs or services that rely on these shares. For example, both Microsoft Systems Management Server (SMS) and Microsoft Operations Manager 2000 require administrative shares for correct installation and operation.
Q314984
Om du är rädd för att någon ska komma åt dom så är det bättre du installerar en brandväg som stopar acc. på portarna från Internet.
stoffe-2k skrev:
Det är en administrativ utdelning, dvs för att få acc. till den måste de som försöker logga in på den använda adminkontot.
IMPORTANT: The default IPC$ administrative share is required by the Server service and cannot be deleted. Microsoft recommends that you not delete administrative shares that were created by Windows for root partitions and volumes (such as C$) and the system root folder (ADMIN$). This can cause problems for administrators and programs or services that rely on these shares. For example, both Microsoft Systems Management Server (SMS) and Microsoft Operations Manager 2000 require administrative shares for correct installation and operation.
Q314984
Om du är rädd för att någon ska komma åt dom så är det bättre du installerar en brandväg som stopar acc. på portarna från Internet.
Det roliga är att jag är inloggad som admin på min dator, ;)
Det roliga är att jag är inloggad som admin på min dator,
Roligt och roligt, skrämande är väl mer rätt ord....
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg
Och/eller stänger av servertjänsten. Är det en standalone-dator har man ingen större nytta av den ändå.
Man bör stänga av allt man inte behöver, rent generellt. Finns ett antal tjänster som är igång efter en standardinstallation som man ofta kan klara sig utan om det bara är frågan om en vanlig "hemdator".
Kan rekommendera fölkande bok för den som vill fördjupa sig i ämnet (tyvärr slutar den vid Windows 2000 Server -- vet inte om det är någon ny upplaga på gång).
http://www.oreilly.com/catalog/securwinserv/
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
medialabs skrev:
Det roliga är att jag är inloggad som admin på min dator, ;)
Det spelar väl ingen roll så länge någon som försöker logga in från nätverket inte är det.
brorsanMedlem sedan nov. 2001402 inlägg Citat robban
"Och/eller stänger av servertjänsten. Är det en standalone-dator har man ingen större nytta av den ändå."
Har samma sak som medialabs, fast på både C: och D:.
Om jag vill stänga av servertjänsten, men inte vill fördjupa mig, hur gör jag då? =)