webForumDet fria alternativet

Windows XP hänger och krånglar!

Windows

25 svar · 995 visningar · startad av xtreme · sida 2 av 2

Frågan, av xtreme

Helt plötsligt har mitt windows XP börjat att att hänga, sega sig och krångla. Får ofta upp att programmet/fönstret inte svarar. Ibland händer det att ett fönster eller program bara "fryser till" och även pekaren stannar, låter jag det vara en stund så lossnar det. Finns några filer (filmklipp) som är på datorn som jag inte kan flytta eller radera. När jag försöker att göra detta säger windows att

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 2003487 inlägg

Om jag skulle få för mig att avinstallera fixDel.inf (som jag döpte den till) hur gör jag då?

Alltid kul att veta :)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Ta bort nycklarna i registret!
Men det vill du inte så ;)

det här med register har jag aldrig hållt på med innan :P
Vart hittar jag registret?

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

start -> kör -> regedit *enter*
Men pilla inte runt på saker om du inte vet vad de gör. Det kan gå illa :OO

Medlem sedan juni 200169 inlägg

Hej!

Jag råkade ut för virus innan och då hade jag inte antivirus installerat. När jag sökte igenom datorn med nyinstallerat Norton Antivirus hittade det viruset men kunde varken reparera eller radera.

Då laddade jag ner ett bortagningsverktyg från Symantecs hemsida som sen kunde fixa problemet. Men det viktiga i det hela och som jag vill dela med mig här är:

Antivirus program kan inte komma åt backupkopior av infekterade filer som finns i Restore mappen. Man måste tillfälligt stänga av Restore funktionen innan man reparerar en infekterade dator.

MVH

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)