Hade liknande problem, det visade sig att vårt tangentbord var trasigt, det löste sig för oss när vi köpte ett nytt...
Efter en si så där femtielva ominstallationer :l
25 svar · 995 visningar · startad av xtreme
Helt plötsligt har mitt windows XP börjat att att hänga, sega sig och krångla. Får ofta upp att programmet/fönstret inte svarar. Ibland händer det att ett fönster eller program bara "fryser till" och även pekaren stannar, låter jag det vara en stund så lossnar det. Finns några filer (filmklipp) som är på datorn som jag inte kan flytta eller radera. När jag försöker att göra detta säger windows att filen används av en annan användare eller ett annat program. Även när jag startar i felsäkerhetsläge utan några program igång går dom inte radera eller flytta.
Har testat att köra (full) scandisk utan resultat och inga fel upptäcktes.
När jag testade att köra defrag gick det bra till ca 70 %, sen stannade den och säger att defrag måste avslutas "pga att en del filer inte kan defragmenteras".
Installera om windows vilket inte givit någon effekt.
Hade inget antivirusprogram på datorn så jag installerade senaste Norton Antivirus. Den hittade en trojan som den fixade vilken var:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.byteverify.html
Trots allt detta är problemet fortfarande kvar. Vad kan det vara?
Hade liknande problem, det visade sig att vårt tangentbord var trasigt, det löste sig för oss när vi köpte ett nytt...
xtreme:
divx filer kanske?
förhandsgranskningen kan göra att det krånglar ihop sig för din dator :) finns fix för det om du söker på forumet lite =)
obelix skrev:
Hela min dator är max 6 månader gammal inkl tangetbordet som är ett MS natural.
Jymdis skrev:
divx filer kanske?
förhandsgranskningen kan göra att det krånglar ihop sig för din dator :) finns fix för det om du söker på forumet lite =)
Avinstallerade divx men problemet kvarstår.
Filen som jag skrev om i mitt första inlägg som inte gick att ta bort genom "den här datorn" och "utforskaren". Öppnade brännarprogrammet Nero och testade att ta bort filen där, av någon konstig anledning gick den att ta bort. Dock kvarstår "frysningarna", defrag etc
xtreme:
hjälper inte med att ta bort divx!
du behöver lägga det här i en fil som heter typ fix.reg
[version]
signature="$Windows NT$"
[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg
[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"
Lägg sen till det i registret.
Problemen verkar faktiskt ha löst sig nu, alla utom ett.
När jag kör defrag så får jag efter ett tag upp en ruta där det står "En del filer på denna volymen kunde inte defragmenteras. Öppna defragmenteringsrapporten för att se en lista av dessa filer." När jag öppnar rapporten står det en fil med följade info:
Fragment = 2,357
Filstorlek = 229 MB
Filnamn = "\System Volume Information\catalog.wci\00010001.ci"
Har försökt att söka efter en fil som heter "00010001ci" för att kanske kunna ta bort den. Dock hittar jag inte den när jag söker.
dold fil?
Jag inställt på att visa dolda filer i alla mappar...
Var finns mapparna \System Volume Information\catalog.wci Hittar inte dom heller ;)
jag tror dom är markerade som systemfiler eller liknande!
iaf så ska du inte in i system volume information å titta öht!
system volume information är För restore funktionen
vill du ha bort dom så gå in i kontrollpanelen/system och fliken systemåterställning stäng av de o tryck värkställ sen slår du på den o wips alla dina filer är bort som ligger i "system volume information "
fixDel.reg kan inte importeras. Den angivna filen är inte ett registerskript. Du kan bara importera binära registerfiler innifrån Registereditorn
Då har du inte klippt in rätt:
ENBART:
[version]
signature="$Windows NT$"
[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg
[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"
Inga kod taggar, inget HTML!
Noop samma felmedelande :(
Fel av mig, döp den till inf på slutet istället.
ok :)
Men hur gör jag för att få den till registret?
Om jag dubbleklickar på den så öppnas den bara i anteckningarna
Högerklick -> Installera
Tack något enormt!
Nu lyckades jag ta bort filen :)
Np!