webForumDet fria alternativet

Uppslukat hårddiskutrymme !!??!!

Windows

25 svar · 1 275 visningar · startad av AndreasC · sida 2 av 2

Frågan, av AndreasC

Utrymmet på min hårddisk har upptagits till 91%. Hårddisken är på 40 Gb och tidigare idag så upptogs den av ca 31 %. Ni förstår skilnaden. Jag laddade ner en DivX film från internet och konverterade den med Virtual Dub om någon känner till programmet. Filmen vart 25 Gig stor i okomprimerat skick :0 Efter det så sade programmet att det inte fanns mer utrymme så jag klickade på ok och programmet st

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Nicrosoft skrev:

Finns det inte ngt program som kan visa mappstorleken i utforskaren? det hade underlättat när man alltid har fullt trots över 200Gb diskutrymme. :x

[Utan att man behöver peka på mapparna med muspekaren]

Jag brukar använda DiskData när jag letar skrymmande mappar, Det visar alla mappar och filer som staplar efter storleken.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Najs, verkar var det jag letar efter :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Annars finns TreeSize som inte kostar nåt och funkar på ungefär samma sätt.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Treesize tyckte att jag behövde PROversionen eftersom jag scannade så stora diskar :e

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ahh, de har tydligen gjort om den från den versionen som jag använder. Försök leta upp version 1.1 nånstanns, den klarar både stora diskar och nätverksenheter.

Medlem sedan sep. 200240 inlägg

Tack ska ni ha! Det här löste mitt problem också. Jag hade tagit bort en backupfil som var 26G stor och jag hade tömt papperskorgen men ändå så försvann inte utrymmet för denna fil. Efter jag hade läst här så högerklickade jag på papperskorgen och valde "Empty Norton Protocted Files". Vips! Så var utrymmet borta och jag hade halva partitionen ledig igen! Tack!

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)