Har ett väldigt skumt problem som jag aldrig stött på innan nämligen att det står att jag har endast 24 mb kvar på hårdisken och tar jag bort filer så står det fortfarade kvar att det bara är 24 mb kvar men lägger jag till filer minskar hårddiskutrymet mer och även om jag tar bort samma filer så blir det inte mer plats över, markerar jag alla objekten som finns på hårddisken räknar den det till 106 GIG men hårddisken är på 111 gig...
Kör förövrigt med Windows XP pro och hårddisken är HDD NR 2 alltså D: och innehåller inget operativsystem eller installerade program.
Jag får inte riktigt ihop detta och vet inte vad ja ska ta mig till, skulle verkligen behöva er hjälp med detta !
Om du slänger filer i papperskorgen, då försvinner de inte, eftersom du ska kunna ta tillbaka dem om du ångrar dig. Men du kan tömma papperskorgen om du vill. Då frigörs hårddiskutrymme.
Skillnaden mellan 106GB och 111GB hänger säkert ihop med att hårddisktillverkare brukar ha prefix med jämna tusental (1GB = 1000MB, etc), medan datorn räknar med 2^10, 2^20, mm, vilket i praktiken innebär (1GB = 1024MB).