webForumDet fria alternativet

Schemalagda aktiviteter kördes inte - den säger att jag inte angett något lösenord

Windows

4 svar · 316 visningar · startad av Kristianstad

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg
Frågan#1

Schemalagda aktiviteter kördes inte eftersom inget lösenord till användarkontot angavs.

Det är felmeddelandet jag får då jag försöker köra en fil jag lagt i schemalagda aktiviteter.

Jag är administratör, men har inget lösenord då jag loggar in. Vad ska jag skriva i rutan för lösenord då? Då jag inte skriver något kommer detta felmeddelande.

Jag vet att det funkar om jag har lösenord, men jag vill inte ha lösenord då jag tycker det är klumpigt varje gång jag ska logga in...

Jag kör Windows XP Professional.

Tack på förhand!

...ingen som kan? :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Men det var väldigt vad du var otålig då. :e
Frågan har ju bara funnits i drygt tre månader. ;)

Det är säkert inte det svar du vill ha men:
Använd _alltid_ lösenord till ditt OS, nej det finns inga undantag.
Om du inte har något lösenord så har heller inte de som försöker ta sig in i din dator det. Och nej, det är inte för att tjuvläsa dina filer som de vill ta sig in utan för att använda din dator för att göra andra saker på nätet.

Jag ogillar att svara på mig själv, men kände mig tvungen. :)

Anledningen till att jag inte har lösenord är för att jag tycker det är klumpigt. Tar bara extra tid.

Visst kan jag ha ett a eller något som lösenord så det går snabbt. Men finns det inget annat sätt för att få bukt med problemet?

Medlem sedan juni 200310 inlägg

Inte testat detta, men det borde fungera.
Skapa ett lösenord (Kontrollpanelen-Användarkonton-Ändra ett konto-"Välj konto"-Skapa ett lösenord).
För att slippa skriva lösenord då du loggar in till Windows XP kan du ta hjälp av TweakUI (Logon-Autologon-Log on automatically at system start up).
TweakUI hittar du t.ex. via denna länk:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=afa135c8-8b63-4c03-8986-d7f45a6aa1fa&DisplayLang=en

Det är "TweakUiPowertoySetup.exe 147 KB" du ska hämta hem, såvida du inte har ett 64-bitars Windows XP och Itanium-processor.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)