webForumDet fria alternativet

remote desktop krångel

6 svar · 230 visningar · startad av depeo

depeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg

Har fått ett skumt problem, när jag försöker ansluta till min Terminalservicestjänst på min windows 2000 server.

Meddelandet kommer upp vajre gång jag försöker ansluta till tjänsten.

Meddelandet lyder(med risk för felstavning :r ):

RUBRIK: User Interface Failure

You cannot intiate a Remote Desktop Connection because
the Windows logon software on the remote computer has been replaced by incompatible software pssogina.dll.

To correct this problem, please have the administrator of the remote computer contact the program vendor for a version that is compatible with Windows.

Sen finns det en knapp där det står end connection på.
Har inte installerat några speciella program, meddelandet kom helt oprovocerat. Vad kan vara fel? :stud

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Lite OT men jag hade också problem med remote deskop så jag kör med VNC (finns gratis på download.com) och det funkar minst lika bra tycker jag.

Qimen skrev:

Lite OT men jag hade också problem med remote deskop så jag kör med VNC (finns gratis på download.com) och det funkar minst lika bra tycker jag.

Gillar inte alls VNC eller andra sådana program, den stora fördelen med Terminal services är att sessionen blir låst hela tiden, altså man kan inte se vad man gör i terminal services-sessionen på serverns fysiska skärm.

Startade om, och nu går inte ens maskinen igång, står samma felmddelande när inloggningen ska komma upp. :x

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

To correct this problem, please have the administrator of the remote computer contact the program vendor for a version that is compatible with Windows.

Det är alltså något du har installerat på servern nyligen som ställer till det för dig.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Vad har du installerat på servern den senaste tiden?

SirPeter skrev:

Vad har du installerat på servern den senaste tiden?

Som jag sade så kom det helt oprocoverat, kan det vara något virus eller liknande?

Sökte i google groups, men 0 svar :q

Hade inte startat om servern på flera veckor så jag vet ju inte när problemet först uppstog. x(

Lär ju inte kunna fixa det då jag inte kommer in i datorn i allafall, kommer dock åt hårddisken via ftpservern.

Det enda jag kan minnas att jag har installerat är adobe acrobat 6.0.

Sen har jag bara använt dator till att lagra filer på.

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)