Jag har en dator med XP home och tänkte uppgradera den till Pro, men när jag slår in koden så kommer det upp att det är fel kod. Jag har använt programmet innan men då utan att uppgradera.
Är det en annan kod om man ska uppgradera eller vad kan det vara?
Uppgradera till XP Pro
16 svar · 309 visningar · startad av huskyboy
Det är den kod som du fick med när du köpte Pro-versionen som gäller, ingen annan.
Det är en original skiva men jag vet inte var jag har gjort av fodralet. Jag har för mig att det bara fanns en kod med. Kan det stämma?
Hmm, jag får väl fortsätta att leta efter det.
Ja det finns bara en kod med och den står vanligtvis på baksidan av fodralet. Det är den som gäller.
Det var ju konstigt att det inte fungerar då.
Om du skriver in den kod som står bak på Pro-skivans fodral och det är en uppgraderingsskiva så funkar det.
Jag är dock lite osäker på om det går att uppgradera om det är en skiva som inte är till för uppgradering, isf får du installera från scratch.
Det är en bärbar dator som det fanns Home versionen på från början så jag tänkte bara uppgradera.
Har fått för mig att det kan bli problem med vissa drivrutiner annars. Det finns ju bara en "recover cd" med.
Det blir väl svårt att plocka ut drivrutiner från den?
När det gäller WinXP så hittar den det mesta så att det funkar att komma ut på nätet iaf. Då kan du plocka ner det du behöver från datortillverkarens hemsida där det brukar finnas länkar till allt som behövs.
Okej, jag får kanske göra det då.
Tack för hjälpen
Vad är det för dator förresten?
Det kanske kan vara bra att plocka ner det du eventuellt behöver ha om du är orolig för att det inte hittas menar jag.
Det är en Acer Aspire 1312XC.
Jag får se hur jag gör, jag är inte så säker på hur man gör.
Visserligen är det ju bara att testa, för om det går fel är det ju bara att köra in "recovery cdn".
Dessutom så lär du dig ganska mycket om du ger dig på att installera om, det är inte fel heller.
Ta gärna en titt i lite fler trådar i detta forum om du är osäker så hittar du en massa tips om hur du skall gå tillväga.
Ja, jag får nog kolla runt lite först.
Jag får tacka för hjälpen och återkommer om det behövs mer hjälp.
Är det bara dom som ligger under MS Windows XP Drivers som behövs eller även dom under BIOS?
BIOS skall du inte behöva göra nåt med så det bör bara vara de under Drivers.
Okej