frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Besöker WU rätt ofta och hämtar hem säkerhetsuppdateringarna, men ur är det med rekomenderade updateringar? nödvändigt ondt eller bara "tjafs" :q (det mesta kan jag avgöra själv, men vissa fatta jag inte nytta med)
Ligger kvar en uppdatering som jag är skeptisk till att jag behöver, och jag sitter med modem x(
Microsoft skrev:
Microsoft .NET Framework version 1.1, svenska*
Hämtningsstorlek: 23,1 MB, 2 timmar -28 minuter
.NET Framework är en komponent i operativsystemet Windows. Med .NET Framework är det enkelt att snabbt skapa effektiv programvara som höjer prestanda och säkerhetsegenskaper samt ökar integreringsmöjligheter, skalbarhet, tillförlitlighet och användarvänlighet. Samtidigt minskar kostnaderna för distribution och hantering. Mer information... (Webbplatsen kan vara på engelska.)
* Installationen kan omfatta ytterligare objekt (som krävs för installationen)
Vad är detta och vad har en vanlig användare för nutta av det?
Jag laddar inte heller ner alla uppdateringar som finns på WU. Laddar bara ner det som jag absolut behöver.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Det minimala är väl de kritiska uppdateringarna som ska täcka de säkerhetshål som hittats. I dessa dagar kan det vara bra att kolla efter sånt ofta ;)
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Jag laddar i princip bara ner de uppdateringar som finns under kritiska uppdateringar/servicepack. Det är de som är de viktiga.
.NET-framework måste finnas installerat om du vill köra applikationer gjorda i .NET (ex. C#, VB.NET). Oftast ligger frameworket inbäddat i installationsprogrammet till den applikationen. Mao. du behöver inte ladda ner den om du inte har någon applikation som kräver det.
men viss reservation för felsägning :)
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg PeW> jodå, och det gör jag, några gånger/vecka.
Det var just "dotnet framework" jag undrade på, eftersom det står "23,1Mb", dom nämner ju lite säkerhetsaspect, prestanda o.l.