webForumDet fria alternativet

Administratör?

7 svar · 342 visningar · startad av Danne|Medialabs

Danne|MedialabsMedlem sedan juli 200263 inlägg

I skolan så använder vi Windows 2000 Professional. Dom har blockat många sidor, man kan inte ladda ner saker som flashplayer, shockwaveplayer, winamp, msn m.m. Det är irriterande att sitta o lyssna på musik med media player så jag undrar om nån här vet hur man blir admin tillfälligt lr dyligt?

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Det finns relativt enkla sätt att hacka sig in från user till admin i NT om man sitter på ett userkonto och har fysisk tillgång till burken och leker lite med windbg och ett program som kan kopiera binära block, men - aj aj aj!

Lämpligt att göra om man sitter på ett konto i en skola? - NEJ, det är ju detsamma som intrång!

De har en bra anledning till att neka studenter möjligheten att installera program - eller hur? ;)

Du har rätt. Men de skulle va kul ändå o sitta på msn o me winamp :P

men det finns inget program så letar fram admins lösen lr program som hackar sig till admin lr dyligt?

Det är fortfarande intrång och säkert åtalbart.

Japp, då e det jag som åker dit o inte du. Nu fråga jag om de fanns nå såna program..

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

Svar ja!

Men det enklaste är nog att prata med dom ansvariga och fråga om dom inte kan lägga in dessa program.

Ja det finns sådana program. Men jag tror inte wF är rätt ställe att förmedla sånt på, då syftet uppenbarligen är att begå intrång.

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Tråden låses med anledning av webForums regler B.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Peeer alternativt forumledare@webforum.nu.

Peeer
Moderator, webForum

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)