webForumDet fria alternativet

Hur gör jag??

6 svar · 464 visningar · startad av fesoj

fesojMedlem sedan sep. 200296 inlägg

Hej jag har började installera win xp (skulle bara installera om det) på datorn men ångrade mig och avbröt installationen! Nu när jag startar upp datorn så komemr det upp 2 alternativ ett är det gamla fungerande xp och det andra är win xp setup! Hur gör jag för att ta bort de där filerna som gör att win xp setup kommer upp som alternativ? Jag vill alltså ta bort filerna som han "komma in" på datorn innan jag avbröt installationen!!

clarkbonesMedlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Gå in i filen c:\boot.ini och ta bort den du inte du vill ha kvar. Se också till att den som är default är den du har kvar...

clarkbonesMedlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Förresten, var försiktig...

så här står det :

[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional Setup"

vad ska jag skriva om? Vågar inte göra för mycket då jag kanske förstör nått! =)

och på detta sättet tar man väl inte bort de filerna som han hamna påå disken innan jag avbröt installationen?? Hur tar jag bort dom filerna! Jag vet att det hamnade filer på datorn för utrymmet minskade mycket!

TaurusMedlem sedan aug. 200310 inlägg

Ändra så att den ser ut så här:

[Boot Loader] 
Timeout=5 
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS 
[Operating Systems] 
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

De temporära filerna har hamnat i C:\$WIN_NT$.~BT så hela den mappen bör du kunna ta bort.

tackar!!! ha det fint! // josef

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)