Jag har några mappar, som jag öppnar på skrivbordet. Men flera gånger om dagen ändrar Windows inställningen i mapparna, så ikonerna ligger på fel ställe eller är utbytta mot listor mm. Måste då köra systemåterställning, vilket funkar.
Någon som vet något botemedel?
råkade se ditt inlägg.. nu kanske jag har missuppfattat problemet helt.. men menar du att ibland så visas innehållet i mapparna som ikoner o ibland som listor..?
Annars kan man väl gå in i utforskaren, ställ in att du t.ex. vill ha "Detailed View" o sen för att göra detta permanent: -> Tools -> Folder Options -> View -> Like Current Folder
Ja, det är mysko. Hade samma problem med Windows 95 tidigare. Det verkar som om det särskilt ofta sker när jag använder programmet Jasc Paintshop Pro.
Jag vill inte klicka i "Använd i alla mappar" (jag har svensk version), eftersom jag vill ha listor i Utforskaren men ikoner i mapparna på skrivbordet. Jag har klickat i "Kom ihåg inställningarna för visning för varje mapp".
De oönskade, automatiska ändringarna följer till synes inget mönster, utan ibland blir det lista av någon form och ibland blir bara ikonerna omstuvade, t.ex. i bokstavsordning.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.868a69e5