Micke.JMedlem sedan aug. 20034 inlägg Hej alla och hoppas ni kan hjälpa mig.
Jag hade Windows XP Pro på en 333 Mhz´are innan men det blev nåt fel så jag inte kunde starta den så jag formaterade hårddisken med fdisk och nu vägrar den installera Win XP igen, det kommer bara nåt fel meddelande (se bild)
CD´n är inte fel på heller för den funkade på en annan dator jag provade på och den har funkat innan eftersom jag installerat Windows XP på samma dator för ett tag sen.
Hoppas någon kan hjälpa mig. :l
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det där felmeddenadet får man oftast om ett eller flera minnen är inkompatibla med övrig hårdvara. har du bytt, satt i eller flyttat något minne nyligen så sätt tillbaka som det var förut.
Har du inte gjort det så testa att skifta minnena lite och prova igen.
Micke.JMedlem sedan aug. 20034 inlägg Minnerna har jag inte rört men därimot har jag satt i ett bättre grafikkort, kan det bero på det?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det kan det mycket väl göra men det kan också vara så att du har råkat komma åt något minne när du satte i grafikkortet.
Börja med att ta ur minne efter minne och sätta tillbaka det på samma plats igen. Funkar inte det så testa att sätta tillbaka ditt gamla grafikkort igen.