Hur ska jag göra för att byta namn på datorn i win xp pro? Nu heter datorn mitt namn och jag vill att den ska heta något annat. Jag vill inte att sökvägen ska se ut C:\Documents and Settings\mitt namn\ och att alla cockies som blir när man är ute och surfar har mitt namn! Hur gör jag detta?
Är det den enda lösningen? Det blir ju väldigt jobbigt eftersom alla instälningar, e-post-program m.m. bara kommer att raderas när man tar bort mitt gammla konto! Det borde ju gå att lösa på anna sätt?
Prova inte det här...SirPeter har säkert rätt att hans förxlag är det enda som funkar...och han kanske kan intyga att detta inte funkar...
Kontrollpanelen -> Aministrationsverktyg -> Datorhantering -> Systemverktyg -> Lokala användare och grupper -> Användare -> Högerklicka på användaren du vill ändra -> Välj "Byt namn"
Ja gjorde som colione sa och det är på rätt väg borsett ifrån att mappen "användarnamn-dokument" som ligger jämte "delade dokument" under "den här datorn" har försvunnit från sin plats... satan vad rörigt det blev nu....
142 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b746b907