Varje gång datorn ska startas tar det ca 2 minuter innan alla ikoner och program i statsusraden kommer fram. Kollade i msconfig under tjänster. Under den sega perioden står det att MS-tjänsten Workstation "Kommer" medan andra står listade som "Igång och "Stoppade". Kan det vara tjänsten Workstation som orsakar detta? Kan man inaktivera den tjänsten? Har haft detta problem uppe förr på WebForum. Det är inte något relaterat till något annat program som startar upp eller så.
Windows-tjänst slöar ner uppstart?
4 svar · 284 visningar · startad av bigsky
Re: Windows-tjänst slöar ner uppstart?
bigsky skrev:
Varje gång datorn ska startas tar det ca 2 minuter innan alla ikoner och program i statsusraden kommer fram. Kollade i msconfig under tjänster. Under den sega perioden står det att MS-tjänsten Workstation "Kommer" medan andra står listade som "Igång och "Stoppade". Kan det vara tjänsten Workstation som orsakar detta? Kan man inaktivera den tjänsten? Har haft detta problem uppe förr på WebForum. Det är inte något relaterat till något annat program som startar upp eller så.
har inte direkt nån lösningen men jag brukar kolla i msconfig och inaktivera sådant som jag inte behöver, själv så har jag bara nwise, msn messinger & antivirus "aktiva" där, allt annat jag har stängt av. Fungerar skitbra,
Menar du under tjänster? Eller under Autostart?
Autostart.
Nej, inte hjälpte det heller. Men jag tror inte det är något externt (stavas det så..?) program som orsakar detta.