Hej
Har fått ngt skit på min dator (WinXP PRO, IE 6.0 SP1) som heter 'Internet Optimizer', som gör att varje gång jag kommer till en sida som inte finns, eller innnehåller ngt fel, så flyttas jag automatiskt till en hemsida, www.internetoptimizer.com, som säger att det är fel på sidan jag skulle öppna. Problemet är att jag inte får boret det här.
Har avinstallerat progget (det hade kommit till min dator på ngt vis), jag har gått igenom regiedt och tagit bort allt som har med det att göra, har rensa båda kakor och offlinefiler från burken.
Men ändå kommer jag till den jävla sidan...
'Det resulterar blandannaat i att det strular när jag kodar och ska provköra sidan, för funkar den så funakr den, men innehåller den ngt fel, kommer jag till den jävla skit sidan som säger att filen inte kunde hittas.
Ngn som haft samma strul, och framför allt, hur får jag bort 'et, har ingen lust o formatera om ;)
Nu har jag laddat hem det och jag håller på med en sökning, men måste dra till jobbet ;)
Iaf. vad är det för sorts. prog?
Är så jävla trött nu så jag inte fattade vad jag just läste på deras hemsida.
Tar bort sånna här grejjer från datorn, eller kommer jag pajja ngt ännu mer nu kanske ;)
Tack, kom gärna med fler grejjer
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg AdAware är ett störtbra program som lokaliserar och tar bort spyware/adware som man (oftast genom att vara klantig och inte läsa vad det är man installerar ;) ) får in i systemet.
Mvh
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag håller med @nders. D.v.s. om man kommer ihåg att klicka på den lilla knappen som hämtar de senaste uppdateringarna från AdAware. Annars är det bara jättebra - inte störtbra. :p
HeHe, körde det imoirse, hittade (ja, håll i er) 251 fula nycjklar i registret.
De sqamtliga e borta nu, var jobbigt att markera alla 251, men hittills har jag inte råkat ut för ngt alls, så det verkar lovande.
Är det en freeware? Såg det aldrig på sidan, (läste det imorse klockan 6) så var lite trött ;)
Men tack, som sagt, verkar störtbra ;)
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Annars kan man högerklicka och välja "Select all" ;) :p