hejsan,
Installerade programmet "Wbuilder Expresso" som man editerar .wml filer (wappfiler) men tyckte att programmet är kasst, så avinstallerade det men efter en omstart så ligger fortfarande programmet kvar som "editerare" av .wml filer, jag vill ha det gamla (tror att det var internet explorer men är inte helt säker i alla fall.....). Misstänker att jag måste besöka Herr Regedit och editera lite, men var och till vad ska jag ändra och vad ska jag ta bort.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg nej.. shift-högerklicka öppna med/editera med och sen kryssar du i rutan "vill alltid använda det här programmet" och väljer rätt program...
Jymdis skrev:
nej.. shift-högerklicka öppna med/editera med och sen kryssar du i rutan "vill alltid använda det här programmet" och väljer rätt program...
Jag vet, men vill ha bort wbuilder helt från datorn. bort med registerfilerna...
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Högerklicka på en sån fil och välj Open with och bocka för att du alltid vill öppna med det programmet som du vill använda.
och vad var standard programmet för .wml filer från början? Internet explorer lr?
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg I vilken mapp som helst
Tools->Folder Options...->File Types
leta rätt på wml i listan och välj edit och välj vilket program du vill öppna med. Går att göra i regedit också om du nu skulle vilja det ;)
Göra samma sak med regedit:
I HKEY_CLASSES_ROOT finns flera nycklar som börjar med en punkt. Så där borde .wml finnas och som (Default) borde namnet på programmet finnas. Sen finns det även andra nycklar utan punkter i början som innehåller info om programmen på datorn (filnamn, ikoner mm.) och det är namnet på de nycklarna som det ska stå i (Default) på filerna som börjar på en punkt.
*Ingen aning om varför jag hade behövt berätta det där med registret. ;) *
Är det nån fara att plocka bort filer med namnet wbuilder från mappen .wml
Tog Öppna med Internet Expolorer och startade om datorn och mycket riktigt så öppnas dom i IE men högerklickar jag på en .wml fil så står det Filtyp: WBuilderFile
hur ser det ut i registrert hos er på .wml?
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Inte alls...det finns inte i registret efter en ren installation....
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg Tools->Folder Options...->File Types
gå in där så kan du ändra ikoner, beskrivning, och program som ska användas för filtypen.