hallå. nån som vet varför Win XP pro e så j-la långsam att gå hem. Det dröjer ca 2-3 min innan burken slocknar. "Ska de få va så" ? 98-an nattade ju på 20-30 sek. Jag blir så trött på att fundera ut orsaken. Hjälp mej ! orsak ? åtgärd ? (Om det finns !??) Eller är det ett allmänt "fel" ?
PS alla program är nedsläckta ordentligt innan jag trycker på STÄNG-knappen
-------------------------------------------------------------------------
alandia/ de´e ´lite´mycke´nu !!
Logoff Win XP slow-motion
10 svar · 411 visningar · startad av alandia
Hur mycket minne har du i burken? Har du mycke "gömda" processer som körs (typ små program i trayen m.m.)?
Re: Logoff Win XP slow-motion
Funderat på att kolla händelseloggen?
En kvalificerad gissning är att du har händelsen 1000, 1001 eller 1005 - usrenv - i loggen.
Enl "FreeRam-pro har jag just nu 580 MB ledigt minne av totalt 768 MB. Tray-en innehåller inte många program endast nödvändia s.s virusprogr, nätuppkoppl. pop-up,brandvägg. inga "dolda"
var kan jag kolla "händelseloggen" ? och vad skall jag titta efter ?
alandia
Varför FreeRam-pro när Ctrl+Shift+Esc fungerar "lika" bra?
Händelseloggen: Start - Run - eventvwr
Allt som är rött eller gult.
Testa stäng av tjänsten "NVIDIA Driver Helper Service" brukar hjälpa en lite.
ok tack. snabba ryck här
Auto protect på antvirus brukar ju slöa ner lite.
Men den är ju rätt viktig.
Jag ger dig som råd att ladda ner adaware som tar bort spion program. Samt stänga av page filen eftersom du har så pass mycket minne.
Och om du har mindre än 1.5 Gb på hårdisken där du har windows så är det kanske dags att rensa lite :D
hej Niclas
Jag har både Ad-aware och Spy-Boot S&D samt ca 10 GB ledigt på C:/ disk där Window finns. dessutom har jag kört Scandisk och defragmenterat, tömt allt i temp-mapparna. ja ALLT som diverse skolor förespråkar. Min Hd är lika ren som en ängels samvete
Hälsn alandia
ha de bra i sommarhettan/alandia